Grupo Planeta

El Grupo Planeta

Un gran grup editorial i de comunicació

El Grupo Planeta és el primer grup editorial i de comunicació espanyol de capital familiar que lidera una àmplia oferta al servei de la cultura, la formació, la informació i l’entreteniment audiovisual. Des que José Manuel Lara Hernández va fundar Editorial Planeta a Barcelona, el 1949, el Grup s’ha convertit en una multinacional que combina una sòlida tradició empresarial amb una gran capacitat d’innovació i una vocació europea i internacional, amb una presència especialment destacada a Espanya, França, Portugal i Amèrica Llatina.

Lideratge en el sector editorial

El Grupo Planeta lidera el mercat editorial a Espanya i a Amèrica Llatina, és el segon a França i està entre els deu primers del món. Compta amb més de 100 segells editorials que abasten tots els gèneres literaris i un catàleg de més de 15.000 autors espanyols i estrangers, clàssics i contemporanis.

Líder multimèdia (premsa, ràdio, televisió i internet) i de l’entreteniment audiovisual

Des del començament del segle XXI el Grupo Planeta s’ha consolidat en noves àrees de negoci per convertir-se en un dels grans grups de comunicació espanyols. És accionista de referència del diari La Razón i d’ATRESMEDIA, que inclou els canals de televisió Antena 3, laSexta, Neox, Nova i Mega; les emissores de ràdio Onda Cero, Europa FM i Melodía FM; producció de cinema i televisió; portals de televisió i cinema online, i gestió de publicitat multimèdia (televisió, ràdio i internet). A través d’aquests canals difon campanyes de conscienciació viària, mediambiental i de salut. D’altra banda, Prisma Publicaciones elabora revistes especialitzades com Objetivo Bienestar, Lonely Planet Traveller, Historia y Vida i Interiores, i ofereix serveis editorials en paper i digitals per a empreses i institucions.

Referent en formació a distància i presencial

La projecció del Grupo Planeta el situa com a primer grup d’Espanya en la formació a distància i online per a professionals i primer grup d’ensenyament personalitzat d’idiomes. Una rellevància també present en la formació presencial amb EAE com a tercera escola de negocis del país, a més dels ensenyaments de grau i postgrau online amb projecció internacional de la Universitat de Barcelona i la VIU (Universitat Internacional de València). Així mateix, ofereix programes de formació contínua amb Deusto Formación i Deusto Salud per a professionals en actiu que volen millorar la seva projecció laboral.

Una oferta en múltiples suports i canals

El Grupo Planeta posa la cultura, la informació, l’oci i l’entreteniment a l’abast de tots els ciutadans arreu del món i d’acord amb les seves preferències de consum i gaudi. Incorporem tots els formats possibles que acosten els nostres productes als clients: llibres tradicionals en paper i llibres digitals, llibreries de Casa del Libro a les principals ciutats espanyoles, clubs de lectura, xarxes comercials de distribució de productes a través de televisió i internet, formació presencial i a distància, botigues online, així com plataformes de lloguer, compra i subscripció de cinema i televisió.

Projecció internacional

El Grupo Planeta estén la seva vocació internacional des d’un fort arrelament a Europa i Amèrica Llatina. La presència a més de vint països de parla espanyola, portuguesa i francesa el projecten cap a un univers cultural compartit per prop de vuit-cents milions de persones a tot el món.

Innovadors i líders

El Grupo Planeta s’ha caracteritzat sempre pel seu caràcter innovador, tant en els continguts com en productes i formats, i també en la seva promoció i comercialització. La participació del Grupo ha permès dinamitzar el món de l’edició i els mitjans de comunicació, així com l’oci, l’entreteniment i la formació amb una aposta empresarial innovadora, cada vegada més transversal i sempre amb la voluntat de liderar cadascun dels sectors on les nostres empreses exerceixen la seva activitat.

Fidels als nostres principis ètics i corporatius

Tots els professionals i empreses del Grupo Planeta compartim uns principis que tenen com a base les persones, l’ètica, la qualitat i l’excel·lència en el treball. Orientats a la satisfacció del client i a aportar valor a la societat, el nostre comportament es regeix per l’honestedat, el respecte a la legalitat i als valors socials. Oberts a col·laboracions i aliances, valorem el prestigi de les nostres marques i potenciem el lideratge i la innovació que les caracteritza. Un èxit que es fonamenta en la nostra trajectòria i en la nostra projecció al futur.

b