Grupo Planeta

Fundación Atresmedia

Bolcada en la infància i la joventut

La Fundació Atresmedia, fundació corporativa del Grup Atresmedia, contribueix a impulsar l'Alfabetització Mediàtica i Informacional (AMI), posant en marxa iniciatives d'intervenció i sensibilització mitjançant les quals els nens i joves, amb la implicació de les seves famílies i de la comunitat educativa, desenvolupen les seves competències mediàtiques, informacionals i digitals. Això els permet realitzar una anàlisi crítica dels mitjans i de tota la informació que reben, creen i comparteixen, així com un ús saludable i responsable dels dispositius, amb la finalitat de facilitar el seu desenvolupament personal i cívic en el marc de la societat de la informació. 

A través de les seves iniciatives, la Fundació Atresmedia pretén també fer reflexionar a la societat sobre la importància fonamental de garantir el dret dels nens i joves a accedir a una informació de qualitat i a donar-los eines útils perquè puguin desenvolupar habilitats bàsiques com el pensament crític, la curiositat, la creativitat responsable o els valors, que els permetin protegir-se dels riscos de l'entorn digital i ser ciutadans crítics i lliures. 

Els seus projectes principals són:

•Efecte MIL: Aquest projecte té l'objectiu de fomentar l'ús positiu de les xarxes socials i mostrar als joves com el contingut que creen i comparteixen en les xarxes pot generar un impacte positiu quan es basa en l'ús del pensament crític, la creativitat responsable i la col·laboració. Així, a través d'un vídeo de menys d'1 minut per a Instagram o Tik Tok, els participants d'entre 16 i 25 anys, utilitzant la seva creativitat, talent i les seves pròpies eines, tenen el repte sensibilitzar en xarxes sobre els riscos i oportunitats dels entorns digitals.

•Ments AMI: Projecte dirigit a professors i centres educatius que promou el desenvolupament de les competències mediàtiques, informacionals i digitals a les aules a través de dues accions complementàries: una convocatòria de premis per a promoure, reconèixer i difondre iniciatives educatives desenvolupades a les aules que fomentin el pensament crític, la creativitat responsable, les competències digitals i els valors, i una gran trobada educativa anual de coneixement i inspiració dirigit als docents, per a contribuir al desenvolupament d'habilitats i competències relacionades amb la *AMI i proporcionar-los eines per a la seva aplicació a l'aula a través de ponències, debats i experiències de professionals de diferents àmbits.

•Amibox: Contingut audiovisual educatiu, allotjat en atresplayer i en YouTube, orientat a joves (AMIBOX) i nens (AMIBOX Kids), a les seves famílies i educadors, per a ajudar-los a ampliar el seu coneixement del món dels mitjans, la informació i els dispositius. Així mateix, la Fundació Atresmedia ha desenvolupat AMIBOX-Aula, una plataforma interactiva gratuïta d'ús educatiu que permet als docents treballar amb els seus alumnes gran part de les competències mediàtiques, informacionals i digitals previstes en Educació Primària i Secundària, a través de situacions d'aprenentatge, activitats i materials complementaris amb els vídeos de Amibox, i avaluar el seu desenvolupament.

•Amiflash: Continguts breus, protagonitzats per periodistes joves del Grup Atresmedia, que es produeixen i difonen en les xarxes socials setmanalment on s'aborden qüestions d'actualitat integrant el coneixement dels mitjans, la gestió de la informació o els avanços i riscos que sorgeixen en el món digital. 

Així mateix, la Fundació Atresmedia, per si mateixa o en col·laboració amb altres entitats, duu a terme i difon campanyes de sensibilització mitjançant les quals busca implicar la societat i als joves en la construcció d'un entorn digital segur i en l'ús crític, saludable i responsable de la informació i dels dispositius.